07.09.2009

 

Poezja wartości dodanej

Ledwie wyczuwalny, ale nie możliwy do pomylenia zapach wanilii wypełnia korytarz, a uwagę odwiedzającego przykuwa nostalgiczne piękno starych włoskich motocykli stanowiących dekorację pomieszczenia. To, co wydaje się być wejściem do ekskluzywnego Spa lub wymyślnego klubu dla entuzjastów motocykli, okazuje się prowadzić do salonu wystawowego wypełnionego armaturą i prysznicami. Ale jeżeli uważasz, że armatura i prysznice znajdują się w jednej z alejek sklepu ze artykułami metalowymi i gospodarczymi, to się mylisz.

Przemyślenia na temat moralności przedmiotów
Gessi i Henkel mają wspólną filozofię, koncentrującą się na wydobywaniu piękna. Od swojego powstania, w 1876, misją Henkel było „produkowanie produktów ułatwiających życie, czyniących je lepszym i piękniejszym”. Piękno i to nie tylko piękno produktów, odgrywa także wyjątkowo ważną rolę w filozofii Gessi, która czasem brzmi jak manifest artystyczny i zadziwia stwierdzeniami, jak na przykład: „Naszą główną wartością w biznesie stanowi piękno. Piękno nie odnosi się wyłącznie do wartości estetycznych produktu, gdyż jest ono tak wielowymiarowe, że przenika każdy aspekt biznesu”. Przeciętny klient marketu budowlanego byłby zapewne zdziwiony słysząc, że producent kranów wierzy, że „prawdziwa wartość dodana marki jest jak poezja i jej szacunek dla świata”. Dlatego też producent postanowił realizować swoją misję tworzenia artystycznych dóbr konsumenckich, których zadaniem jest „wywoływanie przemyśleń na temat moralności przedmiotów”.

Piękno procesu produkcji
Gessi, to nie tylko słowa bez pokrycia; w fabryce w Serravalle Sesia, możemy zobaczyć, że za słowami idą czyny: “Nie chcemy konkurować z tanimi producentami z Chin. Dostarczamy najwyższą jakość pod względem projektu i funkcjonalności i dobrze na tym wychodzimy” – tłumaczy Andrea Renna, Quality Assurance Director. I nie jest to żadne wyolbrzymienie: obroty firmy wzrosły aż o 23% w roku 2007. Kolorowe lekkie krany Gessi to dobry przykład zaangażowania firmy na rzecz funkcjonalnego piękna. Seria kranów Rettangolo Color to uosobienie znaku firmowego Gessi – minimalistycznej elegancji bazującej na kształtach geometrycznych; w tym przypadku na otwartym prostokącie. Kiedy woda przepływa przez kran, wrażliwa na temperaturę dioda LED podświetla strumień wody w różnych kolorach: na niebiesko, fioletowo lub czerwono, w zależności od temperatury wody.
Loctite jest partnerem Gessi od samego początku, a środki Loctite do zabezpieczania gwintów odgrywają ważną rolę w procesie produkcji wielu produktów Gessi. „Stosujemy produkty Loctite do każdej śruby, która musi być zabezpieczona i wodoodporna” – tłumaczy Andrea Renna. Niezależnie od tego, czy są to wyjątkowe kwadratowe główki prysznica, czy ogromne krany do kuchni przemysłowych, Loctite jest zawsze jednym z gwarantów ich trwałości.

Fabryka w Serravalle Sesia, która znajduje po drugiej stronie tej samej ulicy, co salon wystawowy, także stanowi swoiste ucieleśnienie piękna. Hala produkcyjna przypomina ogromne laboratorium, urządzone w barwach firmy – na pomarańczowo i czarno. Każdy pracownik nosi koszulkę lub sweter z logo firmy i większość osób porusza się po terenie na rowerach. Są one oczywiście czarno-pomarańczowe i mają logo firmy oraz imię i nazwisko użytkownika lub nazwę działu.

Pomimo, że Gessi sprzedaje swoje produkty klientom korporacyjnym i osobom prywatnym na całym świecie, cały proces produkcyjny odbywa się w fabryce Serravalle Sesia. Usytuowanie produkcji w regionie północnych Włoch, charakteryzującym się wysokimi kosztami pracy nie jest tu postrzegane jako zobowiązanie, ale jako integralna część filozofii firmy, która kładzie nacisk na jakość i wysokie standardy relacji międzyludzkich.

Nowoczesne rozwiązania są widoczne w całej fabryce Gessi, a nie tylko na jej progu. Fabryka, tak czysta i uporządkowana, że prawie sterylna, wydaje się zaprzeczać wszystkim stereotypowym wyobrażeniom na temat włoskiego chaosu i laissez faire, wykorzystuje roboty i inne zaawansowane technologie produkcji wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Żółte roboty w swoich metalowych klatkach, ze swoimi pełnymi gracji, skutecznymi ruchami, dają się od razu zauważyć, szczególnie na początku linii produkcyjnej.

“Automatyzujemy wszystko, co się da” – mówi Renna. „Ale ze względu na skomplikowaną naturę naszych produktów, duża część pracy musi być wykonywana ręcznie i nie zamierzamy tego zmieniać”. Oprowadzając nas po fabryce, Renna wskazuje na czerwone butelki z produktami Loctite, które stoją na wielu stołach roboczych wewnątrz fabryki. Produkowane przez Gessi uchwyty, dozowniki do mydła i lustra są tak niezawodne dzięki doskonałemu działaniu Loctite 638.

Aczkolwiek, współpraca pomiędzy Henkel a Gessi nie ogranicza się do zwyczajowej relacji dostawca – klient. Tak, jak i inne firmy, których sukces zależy w dużej mierze od ciągłego wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i szybkiego reagowania na potrzeby światowego rynku, Gessi i Henkel wypracowały relacje, które najlepiej można opisać, jako swoiste partnerstwo. Quality Assurance Director Renna wspomina przypadek dozowników do mydła, które Gessi sprzedawał na rynek rosyjski. „Ze względu na różnice temperatur, klej, który zwykle stosowaliśmy do tego typu aplikacji zaczął powodować pękanie szkła. Udało nam się rozwiązać ten problem, korzystając z elastycznych właściwości konkretnych produktów Loctite” - mówi Renna. “Jeżeli pojawia się problem, który możemy pomóc rozwiązać, to natychmiast przystępujemy do działania” - mówi Massimigliano Moneta, Technical Sales Consultant Loctite, odpowiedzialny za Gessi. Loctite ma laboratorium w Mediolanie i rozwiazania są opracowywane w ciągu kilku dni. „Do tej pory, zawsze udawało się nam znaleźć rozwiązanie, zwykle przez wskazanie alternatywnego sposobu wykorzystania jednego z produktów znajdującego się w naszym portfolio”- mówi Moneta. Nawet jeżeli, kiedyś w przyszłości, tego typu rozwiązanie nie będzie możliwe, to zawsze mamy Europejskie Centrum Technologiczne w Dublinie, które bardzo chętnie zajmie się stworzeniem kreatywnego kleju dla kreatywnego klienta.




Potrzebujesz Pomocy?

Zadzwoń: 
0 801 111 222

Materiały informacyjne: katalogi, ulotki, plakaty