09.03.2016

 

Sukcesy w kluczowych segmentach rynku

 
 

25-lecie działalności firmy Henkel w Polsce wieńczy rekordowy wynik sprzedaży

W 2015 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld złotych.

- 2015 rok zakończyliśmy rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce a nasza sprzedaż osiągnęła wartość blisko 2,2, mld złotych. Siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję rynkową - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.


Sukcesy w działach biznesowych

Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel gwarantują od 25 lat jej trzy główne działy biznesowe: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care, kosmetyków – Beauty Care oraz klejów i technologii klejących Adhesive Technologies.

Dział Laundry & Home Care umocnił się na pozycji lidera na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Szczególnie dobre wyniki notowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet. W tych kategoriach Henkel jest obecnie graczem nr 1 na polskim rynku. Do najważniejszych innowacji produktowych minionego roku w tej kategorii należy zaliczyć Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.

Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje on kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także czempionem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na 1 tonę produkcji.

W roku jubileuszowym dział Beauty Care położył nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów Syoss, Gliss Kur, Schauma oraz got2b i spotkały się z życzliwym przyjęciem zarówno ze strony konsumentów jak i partnerów handlowych. Swoje sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich, stąd 2015 rok dział Schwarzkopf Professional zakończył rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.

Miniony rok był rokiem wzrostu dla działu Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą zarówno kleje budowlane i konsumenckie jak i technologie klejące dla różnych gałęzi przemysłu. Na rynku klejów budowlanych najważniejszą kategorią dla Henkla były w minionym roku tradycyjnie systemy ociepleń oferowane pod marką Ceresit, w których firma jest niewątpliwym rynkowym liderem. Swój sukces Henkel zawdzięcza wysokiej jakości technologii oraz gęstej sieci stacji barwiących tynki, które umożliwiają nabywcom dobranie i przygotowanie na miejscu tynku elewacyjnego w wybranym kolorze. 2015 był także rokiem wyraźnych wzrostów sprzedaży w większości kategorii sektora B2B, który oferuje kleje i materiały zabezpieczania powierzchni dla wielu gałęzi polskiego przemysłu takich jak przemysł transportowy, wydawniczy czy meblowy.


Odpowiedzialny pracodawca

Henkel jest liderem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Firma rozumie, że za jej sukcesem stoją ludzie i to oni są źródłem jej przewagi konkurencyjnej. Dlatego oferuje szerokie możliwości rozwoju zawodowego i budowania kariery w międzynarodowym i wielokulturowym środowisku. Szczególną uwagę w Henklu poświęca się kwestii różnorodności w kontekście płci, pochodzenia i wieku. Firma jest przekonana, że różnorodność jest siłą napędową rozwoju przedsiębiorstwa działającego na światowych rynkach. Promuje szacunek do odmiennych sposobów myślenia i kultur i dba o rozwój zawodowy kobiet. Firma chce odpowiadać także na wyzwania demograficzne rynku pracy, oferując programy budowania kariery zarówno dla najmłodszych jak i najstarszych stażem pracowników. Henkel Polska jest sygnatariuszem Karty Różnorodności, potwierdzając że prowadzi działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności w miejscu pracy. W 2015 roku Henkel Polska został wyróżniony tytułami Solidny Pracodawca oraz HR Najwyższej Jakości.